Мненияархив

25 марта 2019 г.

Почему новый порядок учета командировочных расходов сэкономит бизнесу уйму времени и усилий

Валентин Байко, председатель общего собрания участников СООО "Конте Спа"

25 марта 2019 г.

О новом порядке возмещения расходов при служебных командировках

Наталия Высоцкая, заместитель генерального директора БАМАП

Публикацииархив

01 декабря 2017 г.

Саморегулирование профессиональной и предпринимательской деятельности: практическое пособие

В книге представлены материалы, отражающие сущность саморегулирования, историю его возникновения и развития; анализируются достоинства саморегулирования как альтернативы государственному вмешательству в экономику, излагаются условия, необходимые для создания и развития саморегулируемых организаций.

Новости по тегам

Распечатать 12.03.2014

Справаздача аб дзейнасці Савета па развіцці прадпрымальніцтва ў Рэспубліцы Беларусь, стан і перспектывы развіцця прадпрымальніцтва

Дзеючы склад Савета па развіцці прадпрымальніцтва ў Рэспубліцы Беларусь (далей - Савет) зацверджаны Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 29 лістапада 2012 года № 534.

Больш за 52% у структуры Савета складаюць прадстаўнікі малога і сярэдняга прадпрымальніцтва і прадпрымальніцкіх аб'яднанняў (12 чал.), 39% - прадстаўнікі буйнога бізнесу (9 чал.). Акрамя таго, у склад Савета ўваходзяць кіраўнік ААТ «АСБ« Беларусбанк »і намеснік Прэм'ер-міністра Рэспублікі Беларусь. Дадзены склад Савета дазваляе акумуляваць меркаванні і выпрацоўваць канструктыўныя рашэнні, якія адлюстроўваюць інтарэсы бізнэсу розных арганізацыйна-прававых формаў, памераў і напрамкаў дзейнасці, а таксама арыентаваць яго дзейнасць на выкананне прыярытэтных задач сацыяльна-эканамічнага развіцця краіны.

У ходзе праведзенай 26 лютага 2013 года сустрэчы Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь А.Р. Лукашэнкі з членамі Савета было ўказана на неабходнасць павелічэння ўкладу прыватнага сектара ў вытворчасць валавога ўнутранага прадукту і павышэнне эфектыўнасці беларускай эканомікі. Гэта вызначыла асноўныя напрамкі дзейнасці Савета ў справаздачным перыядзе.

Рэалізацыя інвестыцыйных праектаў па стварэнню новых вытворчасцей, удасканаленне кадравага забеспячэння бізнэсу, нарошчванне экспарту, праблемы і напрамкі ўдасканалення фінансава-крэдытнага забеспячэння прадпрымальніцкай дзейнасці сталі прадметам абмеркавання штоквартальных пасяджэнняў Савета, а таксама знаходзіліся ў цэнтры ўвагі яго бягучай працы.

У цяперашні час практычна ўсе прадпрыемствы-члены Савета ўцягнутыя ў працэс мадэрнізацыі эканомікі, рэалізацыю інвестыцыйных праектаў і праграм. У ліку найбольш значных:

стварэнне міжнароднага гідраўлічнага холдынгу на базе ЗАТ «ПМІ Груп» (г. Дзяржынск, Мінская вобл.);

стварэнне высокатэхналагічнай вытворчасці сілавых гідрамашын і гідратрансмісій для корма- і збожжаўборачных камбайнаў, дарожнай і будаўнічай тэхнікі (г. Гомель);

будаўніцтва ў г. Пінску новага завода па вытворчасці акумулятарных батарэй (да 1,5 млн. акумулятарных батарэй ў год);

будаўніцтва завода па вытворчасці кармавых дабавак і канцэнтратаў; мадэрнізацыя бягучай вытворчасці кармавых дабавак і заменнікаў малака для жывёл (г. Гродна);

рэканструкцыя вадкай вытворчасці СТАА «Хенкель Баўтэхнік» з мэтай пашырэння асартыменту фарбаў і гатовых да ўжывання тынкаў (г. Заслаўе, Мінская вобл.).

Буйныя інвестыцыйныя праекты ажыццяўляюцца таксама СТАА "Контэ Спа", СЗАТ «Сервалюкс», ТАА «Альянспласт», ТАА «Трайпл», СТАА «Прадпрыемства» Марка », СП «СантаІмпэксБрэст», ААТ «Амкадор». Вынікі рэалізацыі членамі Савета інвестыцыйных праектаў прапануецца разгледзець на спецыяльным пасяджэнні з удзелам Кіраўніка дзяржавы.

Адной з форм работы Савета ў справаздачным перыядзе стала дэманстрацыя на прыкладзе яго ўдзельнікаў магчымасцяў і перспектыў развіцця бізнесу ў нашай краіне, распаўсюджванне паспяховага вопыту і прасоўванне інавацыйнай прадпрымальніцкай дзейнасці, перш за ўсё, у рэгіёны. Так, абмеркаванне праблем і перспектыў развіцця вытворчага прадпрымальніцтва праходзіла на выязным пасяджэнні на базе аднаго з прадпрыемстваў холдынгу "Амкадор" - ЗАТ «ПМІ Груп» (г. Дзяржынск) з удзелам прадстаўнікоў Мінскага аблвыканкама і абласнога савета па развіцці прадпрымальніцтва.

Роля і месца прыватнага бізнэсу ў развіцці экспарту разглядалася ў ходзе выязнога пасяджэння ў г. Гродна і ўключала наведванне шэрагу прадпрыемстваў-экспарцёраў, а таксама абмеркаванне з удзелам прадстаўнікоў аблвыканкама і дзелавой супольнасці праблем і перспектыў нарошчвання паставак айчыннай прадукцыі на знешнія рынкі.

Акрамя таго, у справаздачным перыядзе быў арганізаваны шэраг абласных семінараў-нарад па пытаннях развіцця малога і сярэдняга прадпрымальніцтва з удзелам прадстаўнікоў Савета, рэгіянальных органаў кіравання, прадпрымальніцкіх саюзаў (асацыяцый), прыватнага бізнэсу. Такія мерапрыемствы прайшлі ў Гомельскай, Магілёўскай і Віцебскай абласцях.

Падобныя выязныя мерапрыемствы далі магчымасць не толькі выявіць ключавыя праблемы актывізацыі прыватнай ініцыятыўнай дзейнасці, але і выпрацаваць канструктыўныя шляхі іх рашэння.

Як паказалі абмеркаванняў падчас выязных семінараў-нарад, асноўнымі праблемамі развіцця малога і сярэдняга прадпрымальніцтва з'яўляюцца: высокія працэнтныя стаўкі па крэдытах камерцыйных банкаў і складанасць іх атрымання; працяглыя працэдуры выдзялення зямельных участкаў, выканання праектных работ і выкупу арандаванага маёмасці; няроўныя ўмовы доступу да сыравінных рэсурсаў. Шэраг з названых праблем ужо вырашаны, некаторыя з іх, як доступ да фінансава-крэдытных рэсурсаў, патрабуюць прыняцця адпаведных мер.

Паляпшэнне і стабілізацыя бізнес-асяроддзя забяспечылі не толькі істотны прырост колькасці суб'ектаў прадпрымальніцкай дзейнасці, але намецілі сур'ёзныя структурныя змены ў дадзеным сектары.

Па дадзеных Міністэрства па падатках і зборах, на 1 студзеня 2014 г. у краіне ажыццяўляла дзейнасць амаль 111 тыс. малых і сярэдніх прадпрыемстваў (далей - МСП) і больш за 248 тыс. індывідуальных прадпрымальнікаў (далей - ІП), што перавышае аналагічныя паказчыкі на пачатак 2013 на 11% і 7% адпаведна. Гэта самыя высокія тэмпы прыросту колькасці суб'ектаў малога і сярэдняга бізнесу за апошнія пяць гадоў.

Плануецца, што доля суб'ектаў МСП ў ВУП па выніках 2014 складзе не менш за 24%.

Акрамя таго, маюць месца істотныя станоўчыя тэндэнцыі ў галіне змены структуры прыватнага сектара.

Па-першае, на фоне высокіх тэмпаў росту колькасці МСП назіраецца запавольванне тэмпаў росту колькасці ІП, што сведчыць аб павышэнні ступені «арганізаванасці» бізнесу, узмацненні яго сацыяльнай складнікам.

Па-другое, у структуры МСП найбольш высокія тэмпы росту характэрныя для мікраарганізацый, што кажа аб усё большым уцягванні ў самастойную ініцыятыўную дзейнасць новых грамадзян, гэта значыць аб павышэнні ўзроўню прадпрымальніцкай актыўнасці ў грамадстве.

Па-трэцяе, тэмпы росту колькасці суб'ектаў МСП ў сярэдніх і малых гарадскіх паселішчах, сельскай мясцовасці больш чым у два разы перавысілі тэмпы іх росту ў буйных гарадах, гэта значыць мае месца тэндэнцыя «рэгіяналізацыі» прыватнага прадпрымальніцтва.

У той жа час, нягледзячы на ​​відавочную станоўчую дынаміку, патэнцыял прадпрымальніцкага сектара задзейнічаны ў эканоміцы пакуль не ў поўнай меры. Па-ранейшаму асноўная маса суб'ектаў малога і сярэдняга бізнесу краіны засяроджаная ў сферы гандлю, неапраўдана нізкі ўзровень развіцця інавацыйнага прадпрымальніцтва, недастаткова актыўна фармуюцца адносіны вытворчай кааперацыі і субкантрактацыі малых прадпрыемстваў з буйным бізнэсам.

Таму выкананне задач па давядзенні да 2015 г. долі малога і сярэдняга прадпрымальніцтва ў ВУП да 30% патрабуе далейшай працы па зніжэнні бюракратычных бар'ераў і скарачэння адміністрацыйных працэдур, стымуляванню прыватных інвестыцый, ўдасканаленню механізмаў фінансава-крэдытнай і маёмаснай падтрымкі суб'ектаў вытворчага прадпрымальніцтва, якія забяспечваюць эфектыўную занятасць і рост экспарту.

Гэта вызначыла прыярытэты бягучай дзейнасці Савета і яго пазіцыю пры выкананні аналізу праектаў нарматыўных прававых дакументаў і падрыхтоўцы экспертных заключэнняў.

На працягу 2013 Саветам быў выкананы аналіз і падрыхтаваны заключэнні па праектах 43-х актаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, у ліку якіх праекты, якія прадугледжваюць ўнясенне змяненняў і дапаўненняў у ключавыя з пункту гледжання арганізацыі і вядзення бізнесу дакументы, якія тычацца пытанняў ліцэнзавання асобных відаў дзейнасці, рэгулявання дзейнасці індывідуальных прадпрымальнікаў, удасканалення механізмаў дзяржаўнай фінансава-крэдытнай падтрымкі, аптымізацыі кантрольна-праверачнай дзейнасці, павышэння эфектыўнасці выкарыстання дзяржаўнай маёмасці і інш.

Акрамя таго, у справаздачным перыядзе падрыхтаваныя экспертныя заключэнні па праектах больш за 50-ці пастаноў Урада, 11-ці законаў і іх канцэпцый, сярод якіх: "Аб фінансавым аздараўленні і банкруцтве", "Аб самарэгулявальных арганізацыях», «Аб пагадненнях дзяржаўна-прыватнага партнёрства», «Аб дзяржаўным рэгуляванні гандлю і грамадскага харчавання ў Рэспубліцы Беларусь» і інш.

У адпаведнасці з даручэннем Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 31 студзеня 2007 № 09/124-106 Савет штоквартальна прадстаўляе ў Міністэрства эканомікі агляд сітуацыі, якая склалася ў прадпрымальніцкім асяродку, праблем, якія маюць месца, і напрамках іх рашэння. У сувязі з гэтым на працягу года былі праведзены даследаванні па такіх пытаннях, як: наладжванне вытворчай кааперацыі і субкантрактных адносін паміж малымі і буйнымі прадпрыемствамі; развіццё дзяржаўна-прыватнага партнёрства; маёмаснае забеспячэнне прадпрымальніцкай дзейнасці.

Атрыманыя вынікі даследаванняў знайшлі адлюстраванне ў аглядах, а таксама пры падрыхтоўцы прапаноў дзелавой супольнасці ў Комплекс мер па дасягненню прагнозных паказчыкаў развіцця і дзяржаўнай падтрымкі малога і сярэдняга прадпрымальніцтва на 2013-2015 гг.; Канцэпцыю фарміравання і развіцця інавацыйна-прамысловых кластараў; Канцэпцыю стварэння інстытута знешнегандлёвых кансультантаў і іншых праграмных дакументаў.

Акрамя таго, члены Савета прадстаўляюць інтарэсы прадпрымальніцкага сектара ў складзе: рабочых груп па ўдасканаленні заканадаўства аб банкруцтве, ўдасканаленні адміністрацыйных працэдур; Кансультатыўнага савета па замежных інвестыцыях; грамадскага савета пры Дзяржаўным мытным камітэце; кансультатыўных саветаў пры Міністэрстве па падатках і зборах, Міністэрстве юстыцыі, Міністэрстве гандлю і іншых органах дзяржаўнага кіравання.

У справаздачным перыядзе актывізавана бягучая праца Савета ў рэгіёнах. У сакавіку 2013 сумесна з Гомельскім аблвыканкамам арганізаваны семінар-практыкум на тэму «Як стварыць паспяховы бізнэс на аснове франчайзінгу», удзельнікамі якога сталі больш за 40 прадстаўнікоў тэрытарыяльных органаў дзяржаўнага кіравання, прадпрымальніцкіх саюзаў, суб'ектаў інфраструктуры падтрымкі прадпрымальніцтва, прыватнага бізнэсу.

Сем членаў Савета ўваходзяць у склад абласных саветаў па прадпрымальніцтву, што дае магчымасць каардынацыі меркаванняў і выпрацоўкі кансалідаванай пазіцыі дзелавой супольнасці па ключавых пытаннях развіцця бізнесу.

У 2013 наладжана супрацоўніцтва Савета з шэрагам міждзяржаўных прадпрымальніцкіх структур, актывізавана ўзаемадзеянне з дзелавым супольнасцю краіны.

Прадстаўнікі Савета прынялі ўдзел у двух пасяджэннях Кансультатыўнага камітэта па пытаннях прадпрымальніцтва Еўразійскай эканамічнай камісіі, пасяджэнні Кансультатыўнага савета па падтрымцы і развіццю малога прадпрымальніцтва ў дзяржавах-удзельніцах СНД. У рамках Сусветнага тыдня прадпрымальніцтва сумесна з Асацыяцыяй «Белфранчайзінг» праведзена практычная канферэнцыя "Стварэнне і развіццё бізнэсу. Тэхналогія франчайзінгу».

Сумесна з Асацыяцыяй беларускіх банкаў арганізаваны «круглы стол» на тэму «Банкаўская крэдытаванне малога і сярэдняга бізнэсу», мэтай якога стала выяўленне праблем ўзаемадзеяння камерцыйных банкаў з суб'ектамі МСП, выпрацоўка шляхоў іх пераадолення з мэтай максімальнага набліжэння умоў і працэдур крэдытавання да патрэб дробных пазычальнікаў.

На працягу 2013 года Саветам падрыхтаваны і выдадзены шэраг даведачна-метадычных дапаможнікаў для пачаткоўцаў прадпрымальнікаў (па арганізацыйна-прававых аспектах стварэння і функцыянавання суб'ектаў МСП, арганізацыі бізнесу на ўмовах франчайзінгу). Названыя дапамогі накіраваныя ў цэнтры падтрымкі прадпрымальніцтва, бізнес-інкубатары, прадпрымальніцкія саюзы.

У мэтах абароны правоў і законных інтарэсаў прадпрымальнікаў была прадоўжана работа па разглядзе зваротаў дзелавых асацыяцый, камерцыйных арганізацый і індывідуальных прадпрымальнікаў. Усяго на працягу года ў адрас Савета паступілі лісты ад больш за 40 суб'ектаў. Прадметам звароту сталі пытанні непадаўжэння дагавораў арэнды памяшканняў, парушэння ўмоў канкурэнцыі пры правядзенні тэндэраў на выкананне дзяржаўнага заказу, складанасці атрымання дзяржаўнай фінансавай падтрымкі, неправамернасці прымянення штрафных санкцый і іншыя праблемы.

У 2013 годзе наладжана работа па рэгулярным асвятлення дзейнасці Савета ў сродках масавай інфармацыі, а менавіта: устаноўлены партнёрскія адносіны з шэрагам перыядычных выданняў («Эканамічная газета», інфармацыйна-аналітычнае агенцтва «Бізнес-навіны», газеты «Рэспубліка» і «Звязда» ), пачаў паўнавартаснае функцыянаванне абноўлены сайт Савета.

У выніку Савет, каардынуючы дзейнасць вядучых бізнес-асацыяцый краіны і акумулюючы меркаванне дзелавой супольнасці, стаў прызнаным партнёрам дзяржавы ў дыялогу па фарміраванні спрыяльных умоў для развіцця прадпрымальніцтва, актывізацыі прыватных інвестыцый і інавацыйнай дзейнасці.

мероприятияархив