Мненияархив

18 февраля 2020 г.

Что нужно предусмотреть в проекте Закона «О саморегулируемых организациях»

Вадим Мацкевич, председатель Республиканского союза участников таможенных отношений

14 февраля 2020 г.

Саморегулирование нужно оценщикам, чтобы выигрывать конкуренцию на едином рынке услуг ЕАЭС

Светлана Юреня, председатель Ассоциации оценочных организаций

Публикацииархив

01 декабря 2017 г.

Саморегулирование профессиональной и предпринимательской деятельности: практическое пособие

В книге представлены материалы, отражающие сущность саморегулирования, историю его возникновения и развития; анализируются достоинства саморегулирования как альтернативы государственному вмешательству в экономику, излагаются условия, необходимые для создания и развития саморегулируемых организаций.

Новости по тегам

Распечатать 22.11.2013

Практычная канферэнцыя на тэму франчайзінгу прайшла ў Мінску

Практычная канферэнцыя "Стварэнне і развіццё бізнесу. Тэхналогія франчайзінгу» адбылася 20 лістападза 2013 года ў круглай зале Нацыянальнай бібліятэкі. Мерапрыемства прайшло ў рамках Сусветнага тыдня прадпрымальніцтва, яго арганізатарамі выступілі Савет па развіцці прадпрымальніцтва, Асацыяцыя франчайзераў і франчайзі «Белфранчайзинг» і Усходні камітэт германскай эканомікі.

- Нягледзячы на тое, што ў свеце франчайзінг развіты вельмі моцна (да 80% сетак у рознічным гандлі і грамадскім харчаванні занятыя менавіта франчайзінгавымі канцэпцыямі), у нашай краіне распаўсюджванне гэтага інструмента па-ранейшаму нізкае, - адзначыла Вольга Лявонцьева, старшыня Асацыяцыі франчайзераў і франчайзі «Белфранчайзінг» .

Яна вылучыла асноўныя праблемы, якія перашкаджаюць актыўнаму распаўсюджванню франчайзінгавых адносін у Беларусі. Першая з іх - гэта нізкая інфармаванасць суб'ектаў прадпрымальніцтва пра гэты інструмент, пра яго перавагі і недахопы.

Другая праблема - гэта складанасць і шматграннасць дагавора фрайнчайзинга:

- Мы часта сутыкаемся з тым, што каля паловы зваротаў у асацыяцыю ад тых, хто ўваходзіць на рынак, звязаныя з просьбай дапамагчы ў ацэнцы дагавора. Пры чым не столькі з юрыдычнага, колькі з практычнага пункту гледжання. Просяць ацаніць, наколькі правы кампаніі або прадпрымальніка не ўшчамляюцца, наколькі гэта адпавядае агульнасусветнай практыцы.

Трэцяй праблемай Вольга Лявонцьева назвала калізіі ў заканадаўстве. Яна ўпэўненая, што заканадаўства ў галіне кіравання інтэлектуальнай уласнасцю ў Беларусі знаходзіцца на досыць высокім узроўні, але невялікія тэхнічныя разыходжанні з агульнасусветнай практыкай (напрыклад, у частцы ўключэння ў франшызу фiрменнай назвы, а не таварнага знака) на практыцы спараджаюць тэхнічныя складанасці ў заключэнні дагавораў міжнароднага франчайзiнгу.

- Гэта не так складана, але патрабуе вельмі шмат часу на ўзгадненне дамовы і на яе рэгістрацыю. У выніку ў нашых рэаліях працэс заключэння дамовы з буйнымі міжнароднымі кампаніямі зацягваецца да паўгода.

Акрамя таго на распаўсюд франчайзiнгу ў краіне ўплываюць і знешнія фактары:

- Беларусь у сілу адносна невялікай тэрыторыі і невысокай колькасці насельніцтва не з'яўляецца «прывабным кавалкам» для міжнародных сетак. Таму нашым прадпрымальнікам прыходзіцца самастойна праяўляць зацікаўленасць у куплі той ці іншай франшызы, даказваць сваю плацежаздольнасць, пераадольваць стэрэатыпы, якія ў свеце існуюць і ў дачыненні да ацэнкі нашай ўнутранай эканамічнай сітуацыі.

 У той жа час у сваім выступе Ана Тольціс, міжнародны менеджэр па франчайзінгу кампаніі REISSWOLFInternational (Германія), адзначыла, што пры заключэнні дагавора з беларускім партнёрам асаблівых цяжкасцяў не было:

- З праблемамі, звязанымі з мясцовым заканадаўствам, мы не сутыкнуліся. Вядома, трэба было перавесці кантракт на рускую мову і ўнесці пэўныя змены. Але працэс перамоў і заключэння дагавораў прайшоў досыць хутка, і на працягу шасці месяцаў мы арганізавалі будаўніцтва вытворчых магутнасцяў у Беларусі, каб мясцовы франчайзі змог ажыццяўляць дзейнасць.

Таксама ў ходзе практычнай канферэнцыі сваім вопытам і ведамі ў галіне франчайзінгу падзяліліся прадстаўнікі беларускіх кампаній: СП ЗАТ «Мілавіца» і СТАА «НТС» . Пра асаблівасці прававога рэгулявання дадзенай сферы эканамічных адносін распавёў партнёр юрыдычнай кампаніі «Арцынгер і партнёры» Аляксандр Корсак, а тэндэнцыі ў развіцці франчайзiнгу ў Балтыйскіх краінах абазначыла госця з Літвы Вікторыя Міхайлоўская (ЗАТ «AdvancedAdvice»).

Нагадваем, што ў раздзеле "Кнігі" можна спампаваць зборнікі "Практычны дапаможнік па франчайзінгу" і "Франчайзінг: мультыплікацыя паспяховага бізнесу".

мероприятияархив