Мненияархив

25 марта 2019 г.

Почему новый порядок учета командировочных расходов сэкономит бизнесу уйму времени и усилий

Валентин Байко, председатель общего собрания участников СООО "Конте Спа"

25 марта 2019 г.

О новом порядке возмещения расходов при служебных командировках

Наталия Высоцкая, заместитель генерального директора БАМАП

Публикацииархив

01 декабря 2017 г.

Саморегулирование профессиональной и предпринимательской деятельности: практическое пособие

В книге представлены материалы, отражающие сущность саморегулирования, историю его возникновения и развития; анализируются достоинства саморегулирования как альтернативы государственному вмешательству в экономику, излагаются условия, необходимые для создания и развития саморегулируемых организаций.

Новости по тегам

Распечатать 02.10.2013

Што перашкаджае развіццю субкантрактацыі ў Беларусі?

Савет па развіцці прадпрымальніцтва накіраваў у Міністэрства эканомікі прапановы па развіцці субкантрактных адносін паміж малымі і буйнымі прадпрыемствамі.

На думку членаў Савета, у Беларусі практыка прыцягнення буйнымі прадпрыемствамі суб'ектаў малога і сярэдняга бізнесу для выканання заказаў і работ пакуль не надта невялікая, у той час як у прамыслова развітых краінах свету ўзаемадзеянне малога і буйнога бізнесу з'яўляецца адным з вядучых фактараў павышэння эфектыўнасці вытворчасці.

Такая сітуацыя абумоўлена двума вядучымі прычынамі. З аднаго боку, у беларускага малога прадпрымальніцтва даволі нізкія магчымасці па забеспячэнні на належным узроўні патрэб буйной вытворчасці. З іншага боку, у кіраўнікоў буйных прадпрыемстваў адсутнічае зацікаўленасць у развіцці аўтсорсінгу і субкантрактных адносін, у вызваленні ад няпрофільных актываў і падраздзяленняў, паколькі гэта можа прывесці да зніжэння аб'ёмных паказчыкаў і колькасці занятых.

Буйныя прадпрыемствы, якія ў большасці сваёй ўваходзяць у склад канцэрнаў або курыруюцца адпаведнымі міністэрствамі, у асноўным ўзаемадзейнічаюць паміж сабой. Ведамасны падыход ляжыць і ў аснове размеркавання матэрыяльных і фінансавых патокаў. Малыя ж прыватныя прадпрыемствы, як правіла, не маюць ведамаснай падпарадкаванасці, часцяком успрымаюцца не як партнёры, а, хутчэй, як канкурэнты. Больш за тое, нярэдка суб'екты гаспадарання дзяржаўнай формы ўласнасці маюць рознага роду фармальныя і нефармальныя абмежаванні на закупку сыравіны, матэрыялаў, камплектуючых ў суб'ектаў малога прадпрымальніцтва, на размяшчэнне ў іх заказаў па вытворчасці асобных дэталяў і вузлоў, выкананне работ і паслуг.

Таму задача павышэння эфектыўнасці вытворчасці, забеспячэння канкурэнтаздольнасці айчыннай прадукцыі з дапамогай далейшага паглыблення спецыялізацыі і кааперацыі патрабуе, перш за ўсё, актывізацыі працэсаў рэструктурызацыі буйной вытворчасці, а таксама ажыццяўлення комплексу мер па развіцці малога і сярэдняга прадпрымальніцтва ў рэальным сектары эканомікі.

Для наладжвання субкантрактных адносін буйных прадпрыемстваў з суб'ектамі МСП неабходна:

•    фарміраванне сеткі цэнтраў субкантрактацыі, якія б забяспечвалі акумуляванне інфармацыі аб патрэбах ў прадукцыі, работах, паслугах, існуючых вытворчых магчымасцях, а таксама забяспечвалі б наладжванне дыялогу паміж патэнцыйнымі партнёрамі;

•     • забеспячэнне прыярытэтнага доступу айчынных спецыялізаваных малых прадпрыемстваў да доўгатэрміновых заказаў беларускіх прамысловых прадпрыемстваў;

•    увядзенне адказнасці службовых асоб органаў дзяржаўнага кіравання за ўвядзенне любых фармальных і нефармальных абмежаванняў для суб'ектаў гаспадарання дзяржаўнай формы ўласнасці на закупкі камплектуючых ў суб'ектаў малога прадпрымальніцтва, размяшчэнне ў іх заказаў на вытворчасць асобных дэталяў і вузлоў, выкананне работ і паслуг;

•    развіццё сістэмы прававога кансалтынгу і юрыдычнай дапамогі ўдзельнікам субконтрактрных адносін у галіне падрыхтоўкі кантрактаў і кааперацыйных пагадненняў, складання пратаколаў рознагалоссяў па дагаворах, падрыхтоўкі судовых і арбітражных іскаў, ацэнкі памераў шкоды і г.д.

•    арганізацыя на плошчах буйных прадпрыемстваў камерцыйных арганізацый (з удзелам прыватнага капіталу) па вытворчасці імпартуемых дэталяў, вузлоў і камплектуючых, увядзенне для іх часовых падатковых прэферэнцый, якія карэспандуюць па сваім узроўні з узроўнем зніжэння аб'ёмаў імпартуемай камплектацыі.

На фота: УПНВП «Тэхналіт » - адно з прадпрыемстваў г. Магілёва , якое працуе ў галіне вытворчасці камплектуючых і запасных частак да аўтатрактарнай, дарожнай, чыгуначнай, сельскагаспадарчай, будаўнічай і спецыяльнай тэхнікі.

мероприятияархив