Мненияархив

18 февраля 2020 г.

Что нужно предусмотреть в проекте Закона «О саморегулируемых организациях»

Вадим Мацкевич, председатель Республиканского союза участников таможенных отношений

14 февраля 2020 г.

Саморегулирование нужно оценщикам, чтобы выигрывать конкуренцию на едином рынке услуг ЕАЭС

Светлана Юреня, председатель Ассоциации оценочных организаций

Публикацииархив

01 декабря 2017 г.

Саморегулирование профессиональной и предпринимательской деятельности: практическое пособие

В книге представлены материалы, отражающие сущность саморегулирования, историю его возникновения и развития; анализируются достоинства саморегулирования как альтернативы государственному вмешательству в экономику, излагаются условия, необходимые для создания и развития саморегулируемых организаций.

Новости по тегам

Распечатать 26.11.2013

Бізнэс можа вырашыць праблему кадравага голаду самастойна праз стварэнне прыватнай бізнэс-школы

Наша эканоміка цесна звязаная з міжнароднай эканомікай, і мы, як прадстаўнікі беларускага бізнэсу, павінны вырашаць задачу пастаяннага падтрымання і нарошчвання міжнароднай канкурэнтаздольнасці. Але знайсці добрага кіраўніка завода, добрага фінансіста або маркетолага, якія здольныя былі б працаваць на рынках Мытнага саюза, вельмі няпроста. У сферы кадраў канкурэнцыя з'яўляецца глабальнай і вельмі інтэнсіўнай.

Наша сумеснае прадпрыемства з глабальнай карпарацыяй EXIDE вырабляе прадукцыю ў Пінску і пастаўляе яе на рынкі некалькіх краін - Расіі, Казахстана, Украіны, Малдовы і інш. І нам патрэбны менавіта высакаякасныя кадры, якія ўмеюць працаваць не горш (а нават лепш!), чым іх замежныя калегі ў кампаніях- канкурэнтах. Мы павінны канкурыраваць не толькі тэхналогіямі, лагістыкай і цэнамі, але і кваліфікацыяй кадраў - гэта адна з цаглінак поспеху.

У краіне не хапае высакакласных маркетолагаў, якія ўмеюць працаваць на міжнародных рынках. Прычым не універсальных, з агульным падыходам да ўсіх праблемаў, а спецыялізаваных, "завостраных" пад канкрэтныя віды бізнэсу, канкрэтныя краіны і прадукты. Якія ўмеюць ствараць і капіталізаваць брэнды, ствараць дадатковую вартасьць брэндаў, каб мы нарэшцео адышлі ад звыклай для нас асноўнай беларускай канкурэнтнай перавагі - нізкай цаны пры беднаватай якасці.

Цукерка ў прыгожай абгортцы выглядае нашмат смачней, таму нам патрэбны прафесійныя дызайнеры. Якія не толькі ўмеюць ствараць прыгожыя формы і прывабны знешні выгляд, але і будуць выкарыстоўваць сучасныя матэрыялы. У еўрапейскіх аўтавытворцаў доля новых матэрыялаў у аўтамабілях ўжо даўно большая за 50%, у той час як у нас машыны па-ранейшаму робяцца з жалеза.

Краіна мае вострую патрэбу ў прытоку і замежных інвестыцый, таму нам неабходны добрыя фінансісты. Мы чакаем прыходу да нас высокатэхналагічных галін, з'яўлення інавацыйных тэхналогій, мы запрашаем міжнародныя карпарацыі і прыватных інвестараў будаваць у нас заводы. Але хто ў стане пераканаць іх у надзейнасці і захаванасці інвестыцый?

Нам патрэбныя моцныя кіраўнікі. У краіне вельмі многія прадпрыемствы з'яўляюцца ААТ, але практычна адсутнічае інстытут незалежных дырэктараў. Наша культура карпаратыўнага кіравання моцна адрозніваецца ад агульнаеўрапейскіх стандартаў, яна непразрыстая і незразумелая для замежнікаў, і, адпаведна, не прадугледжвае якасных і хуткіх рашэнняў аб супрацоўніцтве і прыцягненні партнёраў. Нам неабходны добрыя спецыялісты ў галіне карпаратыўнага кіравання, якія ведаюць, як размаўляць і пераконваць партнёраў у тым, што трэба супрацоўнічаць менавіта з намі і развіваць бізнес менавіта ў Беларусі.

Дзе ўзяць гэтых спецыялістаў? Беларускія ВНУ даюць спецыялістам нядрэнную базавую адукацыю, але калі гаворка ідзе пра неабходнасць атрымання высакакласнай і спецыялізаванай адукацыі, паўстае пытанне аб заходніх камерцыйных універсітэтах і бізнес-школах у Англіі, ЗША, Германіі, Швейцарыі і нават Расіі. Таму што там - гісторыя і традыцыі. А ў нас? Калі ў краіне не будуць створаны бізнес-школы, у якіх будуць выкладаць першакласныя прафесары, паспяховыя бізнесмены-практыкі, то гісторыя і традыцыі ў беларускій бізнес-адукацыі так ніколі не з'явяцца.

Існуючыя універсітэты і інстытуты рыхтуюць «прадукт не для свайго спажывання» і не ведаюць вельмі многіх нюансаў рэальнага бізнесу, асабліва на міжнародным узроўні. Каб у Беларусі было больш прафесійных кадраў для бізнесу, гэтую задачу трэба даручыць яму ж . Гэта значыць, беларускі бізнес павінен вырашыць пытанне з кадравым голадам самастойна праз стварэнне ўласнай магутнай прыватнай бізнес-школы, свайго нацыянальнага «Сколкава» , якое б развівалася за кошт узносаў бізнесу.

мероприятияархив