Мненияархив

03 июня 2020 г.

Семейное предпринимательство: перспективы развития в Беларуси

Татьяна Быкова, руководитель исполнительной дирекции Совета по развитию предпринимательства

18 февраля 2020 г.

Что нужно предусмотреть в проекте Закона «О саморегулируемых организациях»

Вадим Мацкевич, председатель Республиканского союза участников таможенных отношений

Публикацииархив

01 декабря 2017 г.

Саморегулирование профессиональной и предпринимательской деятельности: практическое пособие

В книге представлены материалы, отражающие сущность саморегулирования, историю его возникновения и развития; анализируются достоинства саморегулирования как альтернативы государственному вмешательству в экономику, излагаются условия, необходимые для создания и развития саморегулируемых организаций.

Новости по тегам

Распечатать 25.04.2014

Аб рабоце Савета ў I квартале 2014 года

У адпаведнасці з указаннямі кіраўніка дзяржавы аб неабходнасці павелічэння ўкладу прыватнага сектара ў вытворчасць валавога ўнутранага прадукту і павышэнні эфектыўнасці беларускай эканомікі, прыярытэтнымі напрамкамі дзейнасці Савета на сучасным этапе стала садзейнічанне развіццю вытворчага прадпрымальніцтва, выпрацоўка мер па стымуляванні прыватных інвестыцый і развіцці экспарту.

Рэалізацыю пастаўленых задач члены Савета ажыццяўляюць, перш за ўсё, асабістым прыкладам: практычна ўсе прадпрыемствы-удзельнікі Савета рэалізуюць інвестыцыйныя праекты і праграмы. Прычым некаторыя з іх сталі сапраўднымі флагманамі працэсу мадэрнізацыі, дэманструючы ўзоры эфектыўнага і дынамічнага развіцця.

У рамках бягучай дзейнасці Савета праводзілася рэгулярная праца па аналізе праектаў нарматыўных прававых дакументаў і падрыхтоўцы адпаведных экспертных заключэнняў. Рэгулярны ўдзел членаў Савета і супрацоўнікаў фонду ў абласных семінарах-нарадах па пытаннях развіцця малога і сярэдняга прадпрымальніцтва дазволіў не толькі валодаць праблемамі рэалізацыі прыватнай ініцыятыўнай дзейнасці, але і выпрацоўваць канструктыўныя прапановы па далейшым удасканаленні ўмоў для яе актывізацыі.

Так, на працягу першага квартала 2014 года Саветам быў выкананы аналіз і падрыхтаваны заключэнні па праектах 22-х актаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь. У іх ліку - дакументы, якія тычацца такіх ключавых аспектаў арганізацыі і вядзення бізнэсу як:

ліцэнзаванне асобных відаў дзейнасці;

прызначэнне пазапланавых праверак для суб'ектаў, якія мелі здзелкі з суб'ектамі, уключанымі ў рэестр арганізацый з павышанай рызыкай здзяйснення правапарушэнняў;

удасканаленне механізмаў дзяржаўнай фінансава-крэдытнай падтрымкі прадпрымальніцкай дзейнасці;

пытанні прыватызацыі арандаванага дзяржаўнай маёмасці.

Акрамя таго, падрыхтаваны і прадстаўлены экспертныя заключэнні па двух праектах законаў і 18-ці праектах пастаноў Урада, якія датычацца розных аспектаў ажыццяўлення прадпрымальніцкай дзейнасці.

У рамках выканання пратакола даручэнняў № 11/8пр ад 6 лютага 2014 г., дадзеных па выніках пасяджэння Савета ў Гродна, падрыхтаваны і прадстаўлены прапановы:

у Міністэрства фінансаў - аб вызваленні ад падаткаабкладання курсавых розніц, якія ўзнікаюць пры пераацэнцы маёмасці і абавязацельстваў у замежнай валюце;

у Дзяржаўны мытны камітэт - па ўключэнні ў склад грамадска-кансультатыўнага савета пры ДМK членаў Савета Лемяшэўскага Віктара Мацвеевіча і Кастагорава Віталя Генадзевіча.

У мэтах стварэння канкурэнтных умоў на рынку спажывецкіх тавараў у лютым-сакавіку члены Савета прымалі ўдзел у распрацоўцы праекта ўказа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, што датычыцца рэгулявання дзейнасці індывідуальных прадпрымальнікаў.

У гэтым перыядзе была таксама працягнутая праца па разглядзе зваротаў дзелавых асацыяцый, камерцыйных арганізацый і індывідуальных прадпрымальнікаў і падрыхтоўцы даручэнняў адпаведным органам дзяржаўнага кіравання.

Так, у студзені-сакавіку б.г. ў адрас Савета паступілі лісты ад 10 суб'ектаў. Прадметам зваротаў сталі праблемы, звязаныя з:

выкупам арандаванай дзяржаўнай маёмасці;

парадкам фарміравання ставак арэнднай платы;

прымяненнем штрафных санкцый за парушэнні, дапушчаныя пры прымяненні нормаў Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 7 мая 2012 г. № 6.

У апошнім выпадку гаворка ішла аб прымяненні камерцыйнымі арганізацыямі ільгот пры ўвозе на мытную тэрыторыю Мытнага саюза грузавых аўтамабіляў у якасці ўкладу ў іх статутныя фонды. Мытнымі органамі пры правядзенні праверак былі вынесены рашэнні аб неправамернасці прымянення названых льгот і прымяненні штрафных санкцый за нявыплату мытных пошлін і падатку на дабаўленую вартасць. Падставай для падобных рашэнняў паслужыў той факт, што названыя аўтамабілі набываліся за кошт сродкаў арганізацый, а не іх заснавальнікаў, і таму такое павелічэнне статутнага фонду не можа разглядацца як ўклад у статутны фонд.

Нягледзячы на даручэнне старшыні Савета і адмысловае меркаванне Міністэрства юстыцыі, пазіцыя мытных органаў па гэтым пытанні пакуль застаецца нязменнай.

У студзені - сакавіку 2014 года была працягнута работа па рэгулярным асвятлення дзейнасці Савета ў сродках масавай інфармацыі і на сайце Савета.

мероприятияархив