Мненияархив

18 февраля 2020 г.

Что нужно предусмотреть в проекте Закона «О саморегулируемых организациях»

Вадим Мацкевич, председатель Республиканского союза участников таможенных отношений

14 февраля 2020 г.

Саморегулирование нужно оценщикам, чтобы выигрывать конкуренцию на едином рынке услуг ЕАЭС

Светлана Юреня, председатель Ассоциации оценочных организаций

Публикацииархив

01 декабря 2017 г.

Саморегулирование профессиональной и предпринимательской деятельности: практическое пособие

В книге представлены материалы, отражающие сущность саморегулирования, историю его возникновения и развития; анализируются достоинства саморегулирования как альтернативы государственному вмешательству в экономику, излагаются условия, необходимые для создания и развития саморегулируемых организаций.

Новости по тегам

Распечатать 25.04.2014

Аб рабоце Савета ў I квартале 2014 года

У адпаведнасці з указаннямі кіраўніка дзяржавы аб неабходнасці павелічэння ўкладу прыватнага сектара ў вытворчасць валавога ўнутранага прадукту і павышэнні эфектыўнасці беларускай эканомікі, прыярытэтнымі напрамкамі дзейнасці Савета на сучасным этапе стала садзейнічанне развіццю вытворчага прадпрымальніцтва, выпрацоўка мер па стымуляванні прыватных інвестыцый і развіцці экспарту.

Рэалізацыю пастаўленых задач члены Савета ажыццяўляюць, перш за ўсё, асабістым прыкладам: практычна ўсе прадпрыемствы-удзельнікі Савета рэалізуюць інвестыцыйныя праекты і праграмы. Прычым некаторыя з іх сталі сапраўднымі флагманамі працэсу мадэрнізацыі, дэманструючы ўзоры эфектыўнага і дынамічнага развіцця.

У рамках бягучай дзейнасці Савета праводзілася рэгулярная праца па аналізе праектаў нарматыўных прававых дакументаў і падрыхтоўцы адпаведных экспертных заключэнняў. Рэгулярны ўдзел членаў Савета і супрацоўнікаў фонду ў абласных семінарах-нарадах па пытаннях развіцця малога і сярэдняга прадпрымальніцтва дазволіў не толькі валодаць праблемамі рэалізацыі прыватнай ініцыятыўнай дзейнасці, але і выпрацоўваць канструктыўныя прапановы па далейшым удасканаленні ўмоў для яе актывізацыі.

Так, на працягу першага квартала 2014 года Саветам быў выкананы аналіз і падрыхтаваны заключэнні па праектах 22-х актаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь. У іх ліку - дакументы, якія тычацца такіх ключавых аспектаў арганізацыі і вядзення бізнэсу як:

ліцэнзаванне асобных відаў дзейнасці;

прызначэнне пазапланавых праверак для суб'ектаў, якія мелі здзелкі з суб'ектамі, уключанымі ў рэестр арганізацый з павышанай рызыкай здзяйснення правапарушэнняў;

удасканаленне механізмаў дзяржаўнай фінансава-крэдытнай падтрымкі прадпрымальніцкай дзейнасці;

пытанні прыватызацыі арандаванага дзяржаўнай маёмасці.

Акрамя таго, падрыхтаваны і прадстаўлены экспертныя заключэнні па двух праектах законаў і 18-ці праектах пастаноў Урада, якія датычацца розных аспектаў ажыццяўлення прадпрымальніцкай дзейнасці.

У рамках выканання пратакола даручэнняў № 11/8пр ад 6 лютага 2014 г., дадзеных па выніках пасяджэння Савета ў Гродна, падрыхтаваны і прадстаўлены прапановы:

у Міністэрства фінансаў - аб вызваленні ад падаткаабкладання курсавых розніц, якія ўзнікаюць пры пераацэнцы маёмасці і абавязацельстваў у замежнай валюце;

у Дзяржаўны мытны камітэт - па ўключэнні ў склад грамадска-кансультатыўнага савета пры ДМK членаў Савета Лемяшэўскага Віктара Мацвеевіча і Кастагорава Віталя Генадзевіча.

У мэтах стварэння канкурэнтных умоў на рынку спажывецкіх тавараў у лютым-сакавіку члены Савета прымалі ўдзел у распрацоўцы праекта ўказа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, што датычыцца рэгулявання дзейнасці індывідуальных прадпрымальнікаў.

У гэтым перыядзе была таксама працягнутая праца па разглядзе зваротаў дзелавых асацыяцый, камерцыйных арганізацый і індывідуальных прадпрымальнікаў і падрыхтоўцы даручэнняў адпаведным органам дзяржаўнага кіравання.

Так, у студзені-сакавіку б.г. ў адрас Савета паступілі лісты ад 10 суб'ектаў. Прадметам зваротаў сталі праблемы, звязаныя з:

выкупам арандаванай дзяржаўнай маёмасці;

парадкам фарміравання ставак арэнднай платы;

прымяненнем штрафных санкцый за парушэнні, дапушчаныя пры прымяненні нормаў Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 7 мая 2012 г. № 6.

У апошнім выпадку гаворка ішла аб прымяненні камерцыйнымі арганізацыямі ільгот пры ўвозе на мытную тэрыторыю Мытнага саюза грузавых аўтамабіляў у якасці ўкладу ў іх статутныя фонды. Мытнымі органамі пры правядзенні праверак былі вынесены рашэнні аб неправамернасці прымянення названых льгот і прымяненні штрафных санкцый за нявыплату мытных пошлін і падатку на дабаўленую вартасць. Падставай для падобных рашэнняў паслужыў той факт, што названыя аўтамабілі набываліся за кошт сродкаў арганізацый, а не іх заснавальнікаў, і таму такое павелічэнне статутнага фонду не можа разглядацца як ўклад у статутны фонд.

Нягледзячы на даручэнне старшыні Савета і адмысловае меркаванне Міністэрства юстыцыі, пазіцыя мытных органаў па гэтым пытанні пакуль застаецца нязменнай.

У студзені - сакавіку 2014 года была працягнута работа па рэгулярным асвятлення дзейнасці Савета ў сродках масавай інфармацыі і на сайце Савета.

мероприятияархив