Мненияархив

14 февраля 2020 г.

Саморегулирование нужно оценщикам, чтобы выигрывать конкуренцию на едином рынке услуг ЕАЭС

Светлана Юреня, председатель Ассоциации оценочных организаций

14 февраля 2020 г.

Есть ли перспективы по саморегулированию в риэлтерской деятельности?

Татьяна Недерева-Архипец, председатель Союза компаний по реинжинирингу риэлтерской деятельности

Публикацииархив

01 декабря 2017 г.

Саморегулирование профессиональной и предпринимательской деятельности: практическое пособие

В книге представлены материалы, отражающие сущность саморегулирования, историю его возникновения и развития; анализируются достоинства саморегулирования как альтернативы государственному вмешательству в экономику, излагаются условия, необходимые для создания и развития саморегулируемых организаций.

Новости по тегам

Распечатать 25.04.2014

Як насыціць спажывецкі рынак айчыннымі таварамі?

У Брэсце 23 красавіка 2014 года адбылося чарговае пасяджэнне Савета па развіцці прадпрымальніцтва, на якім абмяркоўвалася роля прыватнага бізнэсу ў насычэнні рынку спажывецкіх тавараў і паслуг.

- Яшчэ зусім нядаўна, гадоў дзесяць таму, імпарт спажывецкіх тавараў у Беларусі складаў 10-15% ад агульнага аб'ёму іх продажаў. У мінулым годзе ў рознічным тавараабароце арганізацый гандлю доля продажаў тавараў імпартнай вытворчасці ўжо склала амаль 30%. Пры гэтым, доля імпарту ў структуры харчовых тавараў склала 32%, нехарчовых тавараў - 64%. Гэта лічбы, якія для нашай краіны непад'ёмныя з пункту гледжання развіцця эканомікі, - выказаў заклапочанасць сітуацыяй Пётр Пракаповіч, старшыня Савета па развіцці прадпрымальніцтва.

Паводле яго слоў, у 2013 годзе імпарт спажывецкіх тавараў, па дадзеных афіцыйнай статыстыкі, склаў больш за 7 млрд долараў. Акрамя таго яшчэ прыкладна на 3 млрд долараў спажывецкага імпарту было ўвезена нашымі грамадзянамі з Польшчы, Літвы і некаторых іншых дзяржаў. З усяго гэтага крытычны імпарт складае максімум 15%, усе астатнія тавары цалкам магчыма вырабляць у Беларусі, забяспечваючы патрэбы свайго рынку і яшчэ працуючы на экспарт.

- Даходы насельніцтва пастаянна павялічваюцца, але ў вялікай масе яны трацяцца на імпартныя тавары і паслугі. Так, у мінулым годзе даходы насельніцтва выраслі амаль на 17%, а імпарт толькі тавараў - на 25%. Гэта значыць, увесь прырост у даходах насельніцтва быў выкарыстаны на развіццё не беларускай эканомікі, а эканомік замежных дзяржаў праз куплю іх тавараў і паслуг, - сказаў Пётр Пракаповіч і дадаў, што трэба забяспечваць канкурэнтаздольнымі таварамі і паслугамі патрэбы насельніцтва, інакш увесь час будзе складаная сітуацыя на валютным рынку, а дзяржава будзе вымушана стрымліваць імпарт тавараў і рост заробкаў.

На думку старшыні Савета па развіцці прадпрымальніцтва, актыўны ўдзел у задавальненні патрэбаў насельніцтва ў таварах і паслугах павінен прыняць беларускі прыватны бізнэс. Пры гэтым акрамя ўнутранага рынку, бізнэсмены павінны старацца заваёўваць і замежныя рынкі, асабліва рынак Адзінай эканамічнай прасторы.

Генеральны дырэктар «СантаІмпэксБрэст» Аляксандр Машэнскі падзяліўся з удзельнікамі пасяджэння сваім вопытам у галіне развіцця турыстычных паслуг у Брэсцкім рэгіёне. Ён лічыць, што гэта можа стаць сур'ёзным шанцам для прытоку валюты ў краіну:

- Перавага размяшчэння ў памежнай зоне, прыгожая прырода і добрая экалогія, наяўнасць вядомых турыстычных аб'ектаў, стабільная эканамічная і палітычная сітуацыя, - усё гэта дазваляе казаць аб наяўнасці цікавасці да наведвання дадзеных месцаў, у першую чаргу з боку расейскіх турыстаў. Таму ў прыгранічных рэгіёнах мэтазгодна развіццё медыцынскага, ігравога, пазнавальнага і, у перспектыве, шопінгавай турызму.

Каб развіць названыя напрамкі, на думку Аляксандра Машэнскага, дзяржава павінна надаць гэтаму пытанню больш пільную ўвагу. Для гэтага трэба або інвеставаць у інфраструктуру, або даць падатковыя льготы турыстычным і сэрвісным аб'ектам рэгіёну, як гэта зроблена, напрыклад, у Андоры або Ліхтэнштэйне:

- Я б прапанаваў насыціць зону Брэсцкага раёна аб'ектамі сэрвісу, турызму і крамамі, прадугледзеўшы, што аказваемыя імі паслугі вызваляюцца, напрыклад, ад выплаты ПДВ. Дваццаціпрацэнтныя зніжкі на алкаголь, прадукты ці прамысловыя тавары могуць стымуляваць прыезд сюды расійскіх турыстаў як на адпачынак, так і за пакупкамі. Сёння Беларусь займае ў адносінах да Расіі тое ж месца, якое калісьці займалі краіны Прыбалтыкі ў дачыненні да Савецкага Саюза. Таму лічу, што наша стабільная эканамічная сітуацыя і добрыя кліматычныя ўмовы самі па сабе з'яўляюцца пэўным штуршком для развіцця турызму. Калі ж да гэтага дадаць яшчэ і эканамічныя стымулы, напрыклад, недарагія прадукты і вопратку, то гэта дасць магчымасць сфарміраваць сур'ёзную турыстычную індустрыю.

Падчас пасяджэння адбылася таксама дыскусія наконт развіцця паслуг прыдарожнага сэрвісу, былі абмеркаваны праблемы і перспектывы развіцця прыватных швейных прадпрыемстваў, прапановы па змяненні парадку рэалізацыі тавараў індывідуальнымі прадпрымальнікамі, праблемы развіцця рынку навучальных паслуг.

Акрамя таго, члены Савета і іншыя ўдзельнікі пасяджэння азнаёміліся з прыкладамі паспяховага функцыянавання прыватнага бізнесу, які працуе ў тым ліку і на ўнутраным рынку краіны: вытворчасцю малочных прадуктаў на ААТ «Савушкін прадукт» , стварэннем бытавой апаратуры і кухонных паветраачышчальніка на УП «Гефест-тэхніка», працай рэкрэацыйнага комплексу «Шале Грынвуд» , вырабам швейных вырабаў на ТДА «Панда» , а таксама з перспектывамі наладжвання выпуску драўляных пліт для будаўніцтва катэджаў на ПУП «Гараднік».

Фота: Настасся Занько

Відэа: Беларусь-1

мероприятияархив