Мненияархив

25 марта 2019 г.

Почему новый порядок учета командировочных расходов сэкономит бизнесу уйму времени и усилий

Валентин Байко, председатель общего собрания участников СООО "Конте Спа"

25 марта 2019 г.

О новом порядке возмещения расходов при служебных командировках

Наталия Высоцкая, заместитель генерального директора БАМАП

Публикацииархив

01 декабря 2017 г.

Саморегулирование профессиональной и предпринимательской деятельности: практическое пособие

В книге представлены материалы, отражающие сущность саморегулирования, историю его возникновения и развития; анализируются достоинства саморегулирования как альтернативы государственному вмешательству в экономику, излагаются условия, необходимые для создания и развития саморегулируемых организаций.

Новости по тегам

Распечатать 25.04.2014

Як насыціць спажывецкі рынак айчыннымі таварамі?

У Брэсце 23 красавіка 2014 года адбылося чарговае пасяджэнне Савета па развіцці прадпрымальніцтва, на якім абмяркоўвалася роля прыватнага бізнэсу ў насычэнні рынку спажывецкіх тавараў і паслуг.

- Яшчэ зусім нядаўна, гадоў дзесяць таму, імпарт спажывецкіх тавараў у Беларусі складаў 10-15% ад агульнага аб'ёму іх продажаў. У мінулым годзе ў рознічным тавараабароце арганізацый гандлю доля продажаў тавараў імпартнай вытворчасці ўжо склала амаль 30%. Пры гэтым, доля імпарту ў структуры харчовых тавараў склала 32%, нехарчовых тавараў - 64%. Гэта лічбы, якія для нашай краіны непад'ёмныя з пункту гледжання развіцця эканомікі, - выказаў заклапочанасць сітуацыяй Пётр Пракаповіч, старшыня Савета па развіцці прадпрымальніцтва.

Паводле яго слоў, у 2013 годзе імпарт спажывецкіх тавараў, па дадзеных афіцыйнай статыстыкі, склаў больш за 7 млрд долараў. Акрамя таго яшчэ прыкладна на 3 млрд долараў спажывецкага імпарту было ўвезена нашымі грамадзянамі з Польшчы, Літвы і некаторых іншых дзяржаў. З усяго гэтага крытычны імпарт складае максімум 15%, усе астатнія тавары цалкам магчыма вырабляць у Беларусі, забяспечваючы патрэбы свайго рынку і яшчэ працуючы на экспарт.

- Даходы насельніцтва пастаянна павялічваюцца, але ў вялікай масе яны трацяцца на імпартныя тавары і паслугі. Так, у мінулым годзе даходы насельніцтва выраслі амаль на 17%, а імпарт толькі тавараў - на 25%. Гэта значыць, увесь прырост у даходах насельніцтва быў выкарыстаны на развіццё не беларускай эканомікі, а эканомік замежных дзяржаў праз куплю іх тавараў і паслуг, - сказаў Пётр Пракаповіч і дадаў, што трэба забяспечваць канкурэнтаздольнымі таварамі і паслугамі патрэбы насельніцтва, інакш увесь час будзе складаная сітуацыя на валютным рынку, а дзяржава будзе вымушана стрымліваць імпарт тавараў і рост заробкаў.

На думку старшыні Савета па развіцці прадпрымальніцтва, актыўны ўдзел у задавальненні патрэбаў насельніцтва ў таварах і паслугах павінен прыняць беларускі прыватны бізнэс. Пры гэтым акрамя ўнутранага рынку, бізнэсмены павінны старацца заваёўваць і замежныя рынкі, асабліва рынак Адзінай эканамічнай прасторы.

Генеральны дырэктар «СантаІмпэксБрэст» Аляксандр Машэнскі падзяліўся з удзельнікамі пасяджэння сваім вопытам у галіне развіцця турыстычных паслуг у Брэсцкім рэгіёне. Ён лічыць, што гэта можа стаць сур'ёзным шанцам для прытоку валюты ў краіну:

- Перавага размяшчэння ў памежнай зоне, прыгожая прырода і добрая экалогія, наяўнасць вядомых турыстычных аб'ектаў, стабільная эканамічная і палітычная сітуацыя, - усё гэта дазваляе казаць аб наяўнасці цікавасці да наведвання дадзеных месцаў, у першую чаргу з боку расейскіх турыстаў. Таму ў прыгранічных рэгіёнах мэтазгодна развіццё медыцынскага, ігравога, пазнавальнага і, у перспектыве, шопінгавай турызму.

Каб развіць названыя напрамкі, на думку Аляксандра Машэнскага, дзяржава павінна надаць гэтаму пытанню больш пільную ўвагу. Для гэтага трэба або інвеставаць у інфраструктуру, або даць падатковыя льготы турыстычным і сэрвісным аб'ектам рэгіёну, як гэта зроблена, напрыклад, у Андоры або Ліхтэнштэйне:

- Я б прапанаваў насыціць зону Брэсцкага раёна аб'ектамі сэрвісу, турызму і крамамі, прадугледзеўшы, што аказваемыя імі паслугі вызваляюцца, напрыклад, ад выплаты ПДВ. Дваццаціпрацэнтныя зніжкі на алкаголь, прадукты ці прамысловыя тавары могуць стымуляваць прыезд сюды расійскіх турыстаў як на адпачынак, так і за пакупкамі. Сёння Беларусь займае ў адносінах да Расіі тое ж месца, якое калісьці займалі краіны Прыбалтыкі ў дачыненні да Савецкага Саюза. Таму лічу, што наша стабільная эканамічная сітуацыя і добрыя кліматычныя ўмовы самі па сабе з'яўляюцца пэўным штуршком для развіцця турызму. Калі ж да гэтага дадаць яшчэ і эканамічныя стымулы, напрыклад, недарагія прадукты і вопратку, то гэта дасць магчымасць сфарміраваць сур'ёзную турыстычную індустрыю.

Падчас пасяджэння адбылася таксама дыскусія наконт развіцця паслуг прыдарожнага сэрвісу, былі абмеркаваны праблемы і перспектывы развіцця прыватных швейных прадпрыемстваў, прапановы па змяненні парадку рэалізацыі тавараў індывідуальнымі прадпрымальнікамі, праблемы развіцця рынку навучальных паслуг.

Акрамя таго, члены Савета і іншыя ўдзельнікі пасяджэння азнаёміліся з прыкладамі паспяховага функцыянавання прыватнага бізнесу, які працуе ў тым ліку і на ўнутраным рынку краіны: вытворчасцю малочных прадуктаў на ААТ «Савушкін прадукт» , стварэннем бытавой апаратуры і кухонных паветраачышчальніка на УП «Гефест-тэхніка», працай рэкрэацыйнага комплексу «Шале Грынвуд» , вырабам швейных вырабаў на ТДА «Панда» , а таксама з перспектывамі наладжвання выпуску драўляных пліт для будаўніцтва катэджаў на ПУП «Гараднік».

Фота: Настасся Занько

Відэа: Беларусь-1

мероприятияархив