Звярнуцца з пытаннем
Меркаваннiархiў

29 жніўня 2014 11:15:00

Падводныя камяні дзяржаўна-прыватнага партнёрства

Аляксандр Швец, старшыня РГА "Беларуская навукова-прамысловая асацыяцыя"

15 жніўня 2014 10:51:00

«Нельга павялічваць падатковую нагрузку на бізнэс»

Аляксандр Калінін, старшыня ГА «Беларускі саюз прадпрымальнікаў»

Публiкацыiархiў

31 ліпеня 2014 11:28:00

Спрошчаная сістэма падаткаабкладання: метадычны дапаможнік па прымяненні

У метадычным дапаможніку прадстаўлены матэрыялы, якія адлюстроўваюць дзеючы ў Рэспубліцы Беларусь механізм прымянення ССП.

Падпiсацца RSS

Навiны па тэгах

Раздрукаваць 26.11.2013

Бізнэс можа вырашыць праблему кадравага голаду самастойна праз стварэнне прыватнай бізнэс-школы

Наша эканоміка цесна звязаная з міжнароднай эканомікай, і мы, як прадстаўнікі беларускага бізнэсу, павінны вырашаць задачу пастаяннага падтрымання і нарошчвання міжнароднай канкурэнтаздольнасці. Але знайсці добрага кіраўніка завода, добрага фінансіста або маркетолага, якія здольныя былі б працаваць на рынках Мытнага саюза, вельмі няпроста. У сферы кадраў канкурэнцыя з'яўляецца глабальнай і вельмі інтэнсіўнай.

Наша сумеснае прадпрыемства з глабальнай карпарацыяй EXIDE вырабляе прадукцыю ў Пінску і пастаўляе яе на рынкі некалькіх краін - Расіі, Казахстана, Украіны, Малдовы і інш. І нам патрэбны менавіта высакаякасныя кадры, якія ўмеюць працаваць не горш (а нават лепш!), чым іх замежныя калегі ў кампаніях- канкурэнтах. Мы павінны канкурыраваць не толькі тэхналогіямі, лагістыкай і цэнамі, але і кваліфікацыяй кадраў - гэта адна з цаглінак поспеху.

У краіне не хапае высакакласных маркетолагаў, якія ўмеюць працаваць на міжнародных рынках. Прычым не універсальных, з агульным падыходам да ўсіх праблемаў, а спецыялізаваных, "завостраных" пад канкрэтныя віды бізнэсу, канкрэтныя краіны і прадукты. Якія ўмеюць ствараць і капіталізаваць брэнды, ствараць дадатковую вартасьць брэндаў, каб мы нарэшцео адышлі ад звыклай для нас асноўнай беларускай канкурэнтнай перавагі - нізкай цаны пры беднаватай якасці.

Цукерка ў прыгожай абгортцы выглядае нашмат смачней, таму нам патрэбны прафесійныя дызайнеры. Якія не толькі ўмеюць ствараць прыгожыя формы і прывабны знешні выгляд, але і будуць выкарыстоўваць сучасныя матэрыялы. У еўрапейскіх аўтавытворцаў доля новых матэрыялаў у аўтамабілях ўжо даўно большая за 50%, у той час як у нас машыны па-ранейшаму робяцца з жалеза.

Краіна мае вострую патрэбу ў прытоку і замежных інвестыцый, таму нам неабходны добрыя фінансісты. Мы чакаем прыходу да нас высокатэхналагічных галін, з'яўлення інавацыйных тэхналогій, мы запрашаем міжнародныя карпарацыі і прыватных інвестараў будаваць у нас заводы. Але хто ў стане пераканаць іх у надзейнасці і захаванасці інвестыцый?

Нам патрэбныя моцныя кіраўнікі. У краіне вельмі многія прадпрыемствы з'яўляюцца ААТ, але практычна адсутнічае інстытут незалежных дырэктараў. Наша культура карпаратыўнага кіравання моцна адрозніваецца ад агульнаеўрапейскіх стандартаў, яна непразрыстая і незразумелая для замежнікаў, і, адпаведна, не прадугледжвае якасных і хуткіх рашэнняў аб супрацоўніцтве і прыцягненні партнёраў. Нам неабходны добрыя спецыялісты ў галіне карпаратыўнага кіравання, якія ведаюць, як размаўляць і пераконваць партнёраў у тым, што трэба супрацоўнічаць менавіта з намі і развіваць бізнес менавіта ў Беларусі.

Дзе ўзяць гэтых спецыялістаў? Беларускія ВНУ даюць спецыялістам нядрэнную базавую адукацыю, але калі гаворка ідзе пра неабходнасць атрымання высакакласнай і спецыялізаванай адукацыі, паўстае пытанне аб заходніх камерцыйных універсітэтах і бізнес-школах у Англіі, ЗША, Германіі, Швейцарыі і нават Расіі. Таму што там - гісторыя і традыцыі. А ў нас? Калі ў краіне не будуць створаны бізнес-школы, у якіх будуць выкладаць першакласныя прафесары, паспяховыя бізнесмены-практыкі, то гісторыя і традыцыі ў беларускій бізнес-адукацыі так ніколі не з'явяцца.

Існуючыя універсітэты і інстытуты рыхтуюць «прадукт не для свайго спажывання» і не ведаюць вельмі многіх нюансаў рэальнага бізнесу, асабліва на міжнародным узроўні. Каб у Беларусі было больш прафесійных кадраў для бізнесу, гэтую задачу трэба даручыць яму ж . Гэта значыць, беларускі бізнес павінен вырашыць пытанне з кадравым голадам самастойна праз стварэнне ўласнай магутнай прыватнай бізнес-школы, свайго нацыянальнага «Сколкава» , якое б развівалася за кошт узносаў бізнесу.

мерапрыемствыархiў