29 жніўня 2014 11:15:00
Падводныя камяні дзяржаўна-прыватнага партнёрстваАляксандр Швец, старшыня РГА "Беларуская навукова-прамысловая асацыяцыя"
15 жніўня 2014 10:51:00
«Нельга павялічваць падатковую нагрузку на бізнэс»Аляксандр Калінін, старшыня ГА «Беларускі саюз прадпрымальнікаў»
31 ліпеня 2014 11:28:00
Спрошчаная сістэма падаткаабкладання: метадычны дапаможнік па прымяненніУ метадычным дапаможніку прадстаўлены матэрыялы, якія адлюстроўваюць дзеючы ў Рэспубліцы Беларусь механізм прымянення ССП.
Навiны па тэгах
Аб рабоце Савета ў I квартале 2014 года
У адпаведнасці з указаннямі кіраўніка дзяржавы аб неабходнасці павелічэння ўкладу прыватнага сектара ў вытворчасць валавога ўнутранага прадукту і павышэнні эфектыўнасці беларускай эканомікі, прыярытэтнымі напрамкамі дзейнасці Савета на сучасным этапе стала садзейнічанне развіццю вытворчага прадпрымальніцтва, выпрацоўка мер па стымуляванні прыватных інвестыцый і развіцці экспарту.
Рэалізацыю пастаўленых задач члены Савета ажыццяўляюць, перш за ўсё, асабістым прыкладам: практычна ўсе прадпрыемствы-удзельнікі Савета рэалізуюць інвестыцыйныя праекты і праграмы. Прычым некаторыя з іх сталі сапраўднымі флагманамі працэсу мадэрнізацыі, дэманструючы ўзоры эфектыўнага і дынамічнага развіцця.
У рамках бягучай дзейнасці Савета праводзілася рэгулярная праца па аналізе праектаў нарматыўных прававых дакументаў і падрыхтоўцы адпаведных экспертных заключэнняў. Рэгулярны ўдзел членаў Савета і супрацоўнікаў фонду ў абласных семінарах-нарадах па пытаннях развіцця малога і сярэдняга прадпрымальніцтва дазволіў не толькі валодаць праблемамі рэалізацыі прыватнай ініцыятыўнай дзейнасці, але і выпрацоўваць канструктыўныя прапановы па далейшым удасканаленні ўмоў для яе актывізацыі.
Так, на працягу першага квартала 2014 года Саветам быў выкананы аналіз і падрыхтаваны заключэнні па праектах 22-х актаў Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь. У іх ліку - дакументы, якія тычацца такіх ключавых аспектаў арганізацыі і вядзення бізнэсу як:
ліцэнзаванне асобных відаў дзейнасці;
прызначэнне пазапланавых праверак для суб'ектаў, якія мелі здзелкі з суб'ектамі, уключанымі ў рэестр арганізацый з павышанай рызыкай здзяйснення правапарушэнняў;
удасканаленне механізмаў дзяржаўнай фінансава-крэдытнай падтрымкі прадпрымальніцкай дзейнасці;
пытанні прыватызацыі арандаванага дзяржаўнай маёмасці.
Акрамя таго, падрыхтаваны і прадстаўлены экспертныя заключэнні па двух праектах законаў і 18-ці праектах пастаноў Урада, якія датычацца розных аспектаў ажыццяўлення прадпрымальніцкай дзейнасці.
У рамках выканання пратакола даручэнняў № 11/8пр ад 6 лютага 2014 г., дадзеных па выніках пасяджэння Савета ў Гродна, падрыхтаваны і прадстаўлены прапановы:
у Міністэрства фінансаў - аб вызваленні ад падаткаабкладання курсавых розніц, якія ўзнікаюць пры пераацэнцы маёмасці і абавязацельстваў у замежнай валюце;
у Дзяржаўны мытны камітэт - па ўключэнні ў склад грамадска-кансультатыўнага савета пры ДМK членаў Савета Лемяшэўскага Віктара Мацвеевіча і Кастагорава Віталя Генадзевіча.
У мэтах стварэння канкурэнтных умоў на рынку спажывецкіх тавараў у лютым-сакавіку члены Савета прымалі ўдзел у распрацоўцы праекта ўказа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь, што датычыцца рэгулявання дзейнасці індывідуальных прадпрымальнікаў.
У гэтым перыядзе была таксама працягнутая праца па разглядзе зваротаў дзелавых асацыяцый, камерцыйных арганізацый і індывідуальных прадпрымальнікаў і падрыхтоўцы даручэнняў адпаведным органам дзяржаўнага кіравання.
Так, у студзені-сакавіку б.г. ў адрас Савета паступілі лісты ад 10 суб'ектаў. Прадметам зваротаў сталі праблемы, звязаныя з:
выкупам арандаванай дзяржаўнай маёмасці;
парадкам фарміравання ставак арэнднай платы;
прымяненнем штрафных санкцый за парушэнні, дапушчаныя пры прымяненні нормаў Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 7 мая 2012 г. № 6.
У апошнім выпадку гаворка ішла аб прымяненні камерцыйнымі арганізацыямі ільгот пры ўвозе на мытную тэрыторыю Мытнага саюза грузавых аўтамабіляў у якасці ўкладу ў іх статутныя фонды. Мытнымі органамі пры правядзенні праверак былі вынесены рашэнні аб неправамернасці прымянення названых льгот і прымяненні штрафных санкцый за нявыплату мытных пошлін і падатку на дабаўленую вартасць. Падставай для падобных рашэнняў паслужыў той факт, што названыя аўтамабілі набываліся за кошт сродкаў арганізацый, а не іх заснавальнікаў, і таму такое павелічэнне статутнага фонду не можа разглядацца як ўклад у статутны фонд.
Нягледзячы на даручэнне старшыні Савета і адмысловае меркаванне Міністэрства юстыцыі, пазіцыя мытных органаў па гэтым пытанні пакуль застаецца нязменнай.
У студзені - сакавіку 2014 года была працягнута работа па рэгулярным асвятлення дзейнасці Савета ў сродках масавай інфармацыі і на сайце Савета.